вторник, 8 ноември 2005 г.

Eлфски размисли


Писах преди време за неслучайните елфски съвпадения, защото една от нечовешките песни на Nightwish е Elvenpath (Елфският път), а любимото ми (авторско) стихче от някогашното ми нескопосно сайтче бе също за елфи. Мислех да правя сравнителни анализи, но реших, че е тъпо и най-добре всеки да си направи каквото иска като види текстовете. За превода на Elvenpath специални благодарности на fireball от dir.bg :)

Пътят на елфите

(В подслоняващата сянка на гората
извикваща успокоителна тишина
придружен само от пълната луна
воя на нощния вълк
и пътеката под босите ми крака...Пътеката на елфите)
Чувам музика от дълбините на гората

песни като съблазън на русалки
елфите ме викат
Тапио, Мечокът-крал,
Владетел на горатаМиелики,
Блуклоук (Синьото наметало),
Лечител на болните и тъжните
отвори портата за да следвам непрокарания път
Пътят към земите

където съм герой
пътят където Красавицата срещна Звяра
Пътят на елфите
Честността на тези светове
управлявани от магия и мощни мечове
ме кара да копнея за миналото
Пътят на елфите

Лунната вещица ме разходи на метлата си
запозна ме с приятеля си домашния гном
Каза ми, да поддържам сауната топла за него
В дъбравата срещнах останалите -
населяващи фантазиите ми
Билбо, Спархоук, гоблини и пиксита
Снежният човек, Уилоу, тролове и седемте джуджета
пътят продължава до безкрай
Пътят към земитекъдето съм герой

пътят където Красавицата срещна Звяра
Пътят на елфите
Честността на тези светове
управлявани от магия и мощни мечове
ме кара да копнея за миналото
Пътят на елфите
Щом се върна в стаята си

и сънят ме поведе за ръка
мадригали от горите
ме отнасят в земята на Нийделандия (Neverland)
в тази омагьосана нощ
светът изглежда елфски
в тази омагьосана нощ

светът изглежда елфски

------------------------

Това очевидно е Elvenpath на Nightwish

.....................................................

А това е моето младежко нескопосче:

зли елфи в зимни гори
разгарят студения огън
призовават мъглата
и кръв
искат кръв
студена мъглива и огнена
викат

и мамят
очите им сиви
очите им - зимна любов като смърт
само не бързай

не слушай еленския рог
който зове
към мъглата, кръвта и хладния огън
спри
или ведната тръгни

към сивите елфски очи

Няма коментари: