неделя, 19 ноември 2006 г.

Бизнес и лични отношения


Ходих да си плащам сателита (не го гледам, но е основното забавление на майка ми) и първо се ядосах, после ми стана смешно. Питам ги кога ще пуснат Fox Live и ми обясняват, че няма да го пуснат. Защо, бе, джанъм? Защото шефът на Bulsatcom бил в лоши отношения с шефа на Fox Live. Не съм приритала за сериалите му, но майка ги харесваше.

Този балкански бизнес табиет не мога да приема. Бизнес решенията, печалбата, бизнес перспективата и т.н да отстъпват пред личните отношения. Друга порочна практика са роднинско-баджанашко-приятелските назначения, без оглед на необходимата компетентност по принципа - "наше момче, да му помогнем". И си го търпи бизнесменът "нашето момче", без да си дава сметка, че така деморализира персонала. Ако имаш роднина, нуждаещ се от помощ, дай му пари, но не го назначавай на синекурна длъжност. Така съм чувала, че правят в белите държави.

А за Гърция съм чувала, че било същото като у нас. Също съм чувала, че Гърция била единствената страна, която след присъединяването си към ЕС влошила икономическите си показатели. Виж, корупцията не е намалила. Надявам се, че балканският бизнес модел не е предзнаменование за подобен резултат у нас.

1 коментар:

Анонимен каза...

Вени, никак не съм оптимист. Мисля си, че точно крив балкански нрав е причината за вековното ни робство... от самите нас. Робуваме на непукъзъм, на мързел и на овчедуяие. По-страшно робство от това не знам дали има.