събота, 24 февруари 2007 г.

Психологическата промяна в МВР


Като бях днес в МВР за "Медия Холдинг" ми направи приятно впечатление освен любезността на служителите, офицери междувпрочем, и фактът, че ходеха облечени като обикновените хора по улиците - сиреч с пуловери, с дънки и всякакси така.

Защо това ме впечатли? Преди 1989 г. имах контакти със Софийско градско управление на МВР и всички освен, че се държаха като някакви господари на гражданите, бяха със сака и вратовръзки. Не съм идеалист и не смятам, че промяната в МВР се изчерпва с нормалното, човешко отношение към гражданите, нито с отказа от официалната дреха.

Но това ми хареса. Защото го смятам за стъпка напред. Психологическа. Не решаваща, но важна стъпка, защото променя манталитета на тези хора. Когато те се държат с уважение към гражданите и ходят на работа, облечени като тях, това няма начин да не се отрази върху психиката им. Малко по малко, без да го осъзнават, те по такъв начин ако не се идентифицират, то поне се доближават като психика до обикновения гражданин.

5 коментара:

Анонимен каза...

Все още са си като едно време повечето. Защо на еко протеста арестува 4ма и са ги заплашвали с бой и други глупости? Не вълка кожата си мени , но нрава не.

Unknown каза...

Аз помня полицаите, пардон милиционерите от преди 1989 г. и не мога да отрека, че има разлика. Това съвсем не значи, че са идеални, но когато има положителна промяна, трябва да се отчете. А иначе в никоя държава не обичат полицията и нерядко с основание.

Анонимен каза...

Хе-хе, напомни ми за "цивилните изкуствоведи" от времето на екофорума - осемдесет и девета...

Unknown каза...

Ех, Олег... Ама готини времена бяха тогава, м?

:-))

Поне вярвахме в нещо...

Анонимен каза...

Мдаа... Хубави? Щото всички жени бяха млади и хубави, а хлябът беше по петнайсет гроша оката? ;-)
Знаеш че винаги съм бил умерен песимист, нали?Вярвах че и да ни приберат, ще ни пуснат, нали все с някой трябваше да си оправдават заплатите...
(нещо не ми остава време за сърфиране, та ако искаш ми драсни на olegc в abv-то)