събота, 18 август 2007 г.

Разбрах: 4 пътя на Живота vs. 99 варианта за смърт


Разбрах как да формулирам абсолютно кратко и съвършено ясно мисълта, която искам от някое време да напиша. Все не съумявах да намеря как да я напиша, докато не получих джокер от виртуалния диалог на Пейо и Райо.

Пейо пусна творбата на Райо 4 ways to live , която е реплика-ремикс на Пейовата тема 99 ways to die.

4 ways To Live
Райо казва за творбата си:

не дойде ли най-сетне време за малко живот след 99 ways to die :)

А Пейо отговаря:

живот - на всякъде около нас, дори в самите нас
само трябва да го намерим той е тук - около нас и в самите нас


Смисълът на виртуалния им диалог за мен, виртуалната личност Вени Г, е:

1. Хаосът (държавен) --> объркване в душата (ми)

от което ==>

2. Връщам си хармонията --> хаосът намалява

Значението на "хаос":

Ние - хората, живеещи днес в БГ, включая и мен, сме в ситуация на цялостна, всеобхватна криза на властта, чийто изход в най-добрия случай ще е мъчителна стагнация, в най-лошия - социално-политически "мек" взрив.

В черновата на тази тема следваха още нЕкои ЕнтелЕгентски размисли, които обаче почти веднага бяха опровергани от реалността. Затова ги оставих да си стоят там, във виртуалната интелигентност.

To be continued

5 коментара:

Анонимен каза...

Вени, аз съм изключително радостен, че си открила нещо значимо, но искам да ти обърна внимание, че и двете реплики са на Райо. Аз си оставам специализиран само в начините за причиняване смърт на мечка-играчка.

Rayo каза...

Вени, радвам се че ти действа така стимулиращо ремиксите на Феникс. Аз също претърпявам разни промени (положителни) и от там може би това заразително действие :)

Пейо, и двете реплики са мои, но не си прав за специализирането си в смърта на мечката - в всеки един път от 99 way to die се крият поне 4 way to live и аз просто ги изкарах на вън, а те са си там :)

Unknown каза...

Благодаря, Пейо!

Благодаря, Райо!

Заради това, че познавам хора като вас, не съжалявам, че не избягах от България.

А заради това, че има още много като вас, които не познавам, не ме е срам, че живея в България.

Unknown каза...

Пфу, забравих да кажа по-конкретно какво направихте за мен:

Посочихте ми как да изкарам вън от себе си начина ми на справяне със заобикалящия ме свят.

От известно време в този свят лошите неща стават все повече от хубавите. Аз отдавна знам как да се справям в тази гадна ситуация. Макар и трудно, се справях.

Но гадостта, която ми се случи лично на мен на 16 август, ме блокира тотално. Начинът ми спря да работи.

Този начин, моят начин за справяне с трудностите в околния свят, е писането на този блог. Това писане ми помага да се чувствам щастлива, а също така ми помага да не спирам да се променям (положително).

Но четвъртъчната гадост буквално ме уплаши. Толкова, че не можах дори да я опиша тук. Което пък допълнително ме подтисна.

Вие двамата, двамата заедно ми помогнахте да осмисля вътрешното си затруднение и да го реша. Не само него, а и да продължа да пиша оттук нататък блога, така както искам.

Това е смисълът, който вложих в заглавието Разбрах: 4 пътя на Живота vs. 99 варианта за смърт

И като неизлечим маниак на тема слово, ще го преведа това заглавие на човешки език:

Като съпоставих двете ви теми (които знам, че са пореден ремикс на смъртта на мечето), разбрах, че решението на проблема ми (нарастващото затруднение да пиша в блога) си е било в главата ми. Знаела съм, че просто трябва да направя правилния избор - дали да втъвам в самосъжаления, или да правя сама живота си. Отговорът е ясен.

Само че не съм съумявала да го обективирам, сиреч да го изкарам от главата си и да го превърна в действие.

Първа стъпка-действие - да напиша това в блога си. Сторих го. Ще напиша и за гадостта, която ми се случи в четвъртък миналата седмица. Забавям засега, не защото ме е страх или не знам как да го напиша, а защото изчаквам някои събития. Тъй като случката и последствията й са поучителни не само за мен, а могат да се окажат полезни и за други хора.

П.П. Неумиращото мече неслучайно се казва Феникс.

Мисля, че Райо добре знае това. И Пейо знае, но не си е губил времето за философски размисли по въпроса ;-)

И въпреки Пейовото мнение, че мечето е играчка, на която той е дал името, Феникс НЕ Е играчка, а името му е неговата СЪДБА.

Пейо, преди да ми се подсмихнеш, спомни си Урсула Льо Гуин, спомни си за истинското име в "Землемория".

Анонимен каза...

Мечето след толкова смъртни варианти е като излязло от кетия/магазин - нито питънце, нито прашинка. Просто Дж.Бонд или Венера излизаща от морската пяна