четвъртък, 31 юли 2008 г.

Най-сетне Linux. С помощта на "Спектърнет"


Има проблеми с лесната настройка на Интернет в Ubuntu, но все пак издържах теста, който си бях самопоставила - да инсталирам Linux, само четейки от нета и със съпорт на провайдъра. Екипът на "Спектърнет" бяха не само професионалисти, но и проявиха завидно умение да осигуряват комфорт на клиента си. Благодарение на тях имам вече пълноценна Linux ОС.

Изводи от теста:

Бих могла да кажа, че последната версия на Ubuntu е изключително user friendly, ако не беше проблемът с Интернет настройките. Графичната среда Gnome предлага мрежово конфигуриране, но за лаик (като мен) то не е ефективно. Проблемът с конфигурирането на връзката очевидно е базисен, тъй като срещах тази тема в сума форуми, както бг, така и англ. Срещнах обяснения, че това било защото модулът за PPPoE връзката в тази дистрибуция е част от ядрото. Това засега нищо не ми говори, но го споменавам за пълнота на инфото. В повечето форуми се срещат решения, свързани с писане в конзола, за съжаление при мен не проработи нито едно от тях. Не успях с настройката от графичната среда Gnome, не успях и след като изписах сума редове в конзола, накрая всичко стана само за 15 минути - обаче 15 минути онлайн консултация със съпорта на "Спектър". Обобщение:

1. Все още и тая, най-приятелска към новаците дистрибуция - Ubuntu 8.04., не "тръгва" от само себе си.

2. Ако бях от екипа на "Спектър", бих допълнила инструкцията на Пейо, по отношение на Ubuntu 8.04. Вашият спец, който ми помогна да инсталирам, може да го направи. Мисля, че ще е полезно за други кандидат линукс потребители.

7 коментара:

Анонимен каза...

Всъщност PPPoE е сравнително екзотична технология (поне за домашни клиенти) която поради неизвестни причини е модерна в София.

Unknown каза...

Roaring Penguin (rp-pppoe) е това, което дистрибуцията Ubuntu 8.04 предлага. Бидейки пълен лаик, приемам това, което дистрото ми казва. Ти какво друго предлагаш?

Анонимен каза...

Така е! Аз лично също съм ползвал PPPoE само веднъж измежду 9-10 доставчика, на които съм бил клиент за по-дълго. Настройката под Windows също не беше елементарна.
Иначе, добре дошли в света на свободния софтуер :).

Анонимен каза...

Г-жо Гюрова, забравихте ли историята с преписването в "Капитал"? Едва сега попаднах на нея. Коментирайте, моля, интелектуалните кражби от гледна точка на един провинциален журналист, например, чийто труд си присвояват кореспондентите на централни вестници.

Анонимен каза...

аз също съм с убунту харди и имах такъв проблем. pppoe стартирам винаги през терминала, настройките също направих оттам. поне по networking частта нещо не се разбираме през графичната среда. интересно дали ще изскочи нещо, ако се пробвам на wireless...
няма страшно, де. в интернет си пише всичко, само да има кой да чете. и за нищо на света не бих се върнала на уиндоус. да мрат корпоративните гадове.

Анонимен каза...

Убунту поддържа и DHCP. Както и всички линукси от лятото на 2006-та които съм пробвал. В къщи нет нямам, но на служебната машина тръгва без никакво баене. Демек грижи с мрежата нямам никакви. Представа нямам обаче доставчиците дали го предлагат.

Unknown каза...

@ анонимен 2
Май я забравих, а не бива-а-а :-(
Нямам никаква представа за това, че централните вестници крадат от регионалната преса - напишете нещо повече, моля


@ яйце в кофичка
С настройките, за които ми помогна съпортът на "Спектърнет", не ми се налага да включвам pppoe, защото с влизането в системата се влиза в мрежата.

@ георги фурнаджиев
Доставчикът ми "Спектърнет" не предлага DHCP, че и при доста други е същото, не зная защо...