неделя, 20 юли 2008 г.

malwkgad


Шашаво ми е заглавието - спор няма, ама е и шашав поводът. С този ник бе подписан един коментар към поста за "Хълмът Уотършип", които бе дублиран в друг пост. Отговорих на първоначалния и изтрих другия, обаче оплесках нещата така, че затрих изобщо коментара на malwkgad. Не съм убедена, че адекватно ще го възпроизведа, но идеята според мен беше, че правя доста правописни грешки и това затруднява възприемането на текстовете ми. Съвършено вярно и именно поради това ми е чоглаво пред malwkgad, че му затрих коментара, поради която чоглавост ето пък е този пост.

Какво иска да каже авторът или Поука: "чукча не читатель"

Иде реч за стар виц от времето на СССР, където чукчите (обособени в съответната автономна област или автономен край или автономен помня ли го къв) се ползваха с квотни привилегии в администрацията (а при комунизма всичко бе администрация). Позабравила съм увода на вица, но идеята беше сблъсъкът на тъпия чукча с вонящите си на меча мас и урина кожени одежди, с метрдотела на шикарния столичен хотел "Метропол". Първобитното нещо влиза и метрдотелът пита "Здесь встреча писателей. Вы кто?", а нещото казва "Писатель". Нахалният метърдотел продължава "Какой вы писатель? Пушкина разве читал? Толстоя читал?", а съветският ескимос отговаря: "Читал, не читал... - чукча не читатель, чукча писатель."

Няма коментари: