събота, 16 август 2008 г.

Back In The USSR! или илюзиите на лявото


Докато си нахвърлям черновата на сериозния текст за руската агресия в Грузия, предлагам eдно култово парче - може за размисъл, а може просто за музикален фон:



В Back In The USSR!, пусната през 1968 г. - NB! след агресията в Чехословакия - Пол Маккартни пее за съветската република Грузия, правейки реплика на класическата американска песен Georgia In My Mind. Идеята му е популярното чак до края на 80-те левичарско "общочовешко" внушение, че няма кой знае каква съществена разлика между Запада и комунистическа Русия*:

Flew in from Miami Beach BOAC
Didn't get to bed last night
Oh, the way the paper bag was on my knee
Man, I had a dreadful flight
I'm back in the USSR
You don't know how lucky you are, boy
Back in the USSR, yeah

Been away so long I hardly knew the place
Gee, it's good to be back home
Leave it till tomorrow to unpack my case
Honey disconnect the phone
I'm back in the USSR
You don't know how lucky you are, boy
Back in the US
Back in the US
Back in the USSR

Well the Ukraine girls really knock me out
They leave the west behind
And Moscow girls make me sing and shout
They Georgia's always on my my my my my my my my my mind
Oh, come on
Hu Hey Hu, hey, ah, yeah
yeah, yeah, yeah
I'm back in the USSR
You don't know how lucky you are, boys
Back in the USSR

Well the Ukraine girls really knock me out
They leave the west behind
And Moscow girls make me sing and shout
They Georgia's always on my my my my my my my my my mind

Oh, show me round your snow peaked
mountain way down south
Take me to you daddy's farm
Let me hear you balalaika's ringing out
Come and keep your comrade warm
I'm back in the USSR
Hey, You don't know how lucky you are, boy
Back in the USSR
Oh, let me tell you honey

Руски превод:

Вылетел из Крыма, взял пятьсот на грудь,
Тут же, как бревно упал,
До чего ж приятным был воздушный путь,
От счастья я во сне стонал,
Я снова в СССР,
Мы снова вместе, снова вместе все,
Мы снова в СССР!

Слева друг чеченец, справа друг еврей,
Нам снова вместе веселей,
На портрете Ленин добрый друг детей,
Сзади друг грузин, налей!
Лей, лей, лей, не жалей!
Мы снова вместе, так, что лей и пей!
Пей, не пролей, пей, не пролей, мы снова в эСэСэСэЙ!

Мы снова вместе построим БАМ,
И на Луну взлетим,
Буржуи, крупный кукиш вам,
Мы все долги простим,
Свои все долги мы простим...
Свои все долги мы простим вам!
Теперь мы в СССР!

Мы вместе будем шагать в строю,
Крепки наши ряды,
Затянем дружно песнь свою,
Я - ноту "ре", "ми" - ты:

Миру мир, миру мир, миру мир,
Ми-ми-ми-ми-ми-ми-миру мир!
Прочь руки от мира, сэр!
Мы снова в СССР!!!

Да, сър Пол, разбирам тогавашните ви левичарски илюзии, но днес "Мы снова в СССР" звучи твърде зловещо.


* Подробности за песента Back In The USSR!

Няма коментари: