събота, 11 октомври 2008 г.

Интернет цензурата в действие


Мислех за съвсем друго да пиша, връщайки се от протеста "Свобода, а не страх", и ще напиша, защото въпреки че няма да бъде отразено като "мащабно епично платно" по облъчващите нацията телевизии (мисля, че това е по-точен термин от "национални телевизии" --> коментара на Аспарух ), - има плашещи за системата сигнали. Но за това по-нататък, защото случайно или не (кой може да каже със сигурност дали нещо е случайно?), точно връщайки се от протеста срещу намеренията на глобалната власт да ограничи свободата на Интернет, открих конкретен - верно дребен, но засягящ мене ме - пример. Засягащ суетата ми на автор на повърхността, а по същество - засягащ свободата на словото и на мненията като фундамент на демокрацията.

Преди около година пуснах едно видеоклипче като реплика на Милена Фучеджиева, а днес разбирам, че то е цензурирано. Сиреч няма го. Не в блога ми, а изобщо го няма. Защото в блога го бях ембеднала от YouTube, обаче по некое време по-късно те са го поизтрили, щото нарушавал авторските права. Постингът ми с клипа бе озаглавен "Дик Чейни или не?", защото клипчето бе яка видеоинтерпретация на култовия "Калашников" от "Ъндърграунд", изкормваща моралната легитимност на военнно-нефтената банда на Бушмена. Обща представа за какво иде реч може да се добие от оня ми постинг с коментарите на Милена в него.

Нарушените авторски права са претекст, който може да се приеме сериозно само от малоумни - защото към момента в в YouTube има над 1500 клипа, направени върху същата песен - тях не ги трият само защото те не съсипват имиджа на бушменската клика Чейни-Ръмсфелд.

Не се изненадах принципно, защото отдавна знам, че както YouTube, така и Google, и Skype, и прочие доставчици на съдържание позорно сътрудничат на престъпната китайска комунистическа власт, договорила се с Бушмените за Интернет цензурата. Изненада ме обаче степента, до която въпросното слугинстване на топ Интернет корпорациите е стигнало - да затварят устата не само на инакомислещите китайци, но и на собствените си американски граждани. Когато иде реч за интересите на властте.

Какви са ми на мен американските граждани - би запитал средният българин - че толко се кося зарад тях. И отговарям веднага - такива са ми, каквито са ми българските граждани - еднакво ме е бяс и гнус от посегателствата върху тях - с една единствена разлика. Единствена, но много съществена за всичките останали видове граждани по света:

Когато САЩ дават "тон за песен" за нарушаване на гражданските права и за подкопаване фундаментите на правовата държава - казвам го направо - когато сегашните власти в САЩ провеждат и морално обосновават политика на ограничаване на демокрацията - това е заплаха за демокрацията в целия свят. А това е, което Бушмените правиха целия си втори мандат.

Тук - подчертавам специално - е разликата ми както с конспилорозите, така и с радикалнитие алтерглобалисти. Да го кажа персонално: Буш и Маккейн не са идентични, но идеологията им е. Новата визия, алтернативата е Обама. Евросъюзът и изобщо демократичните държави в света имат интерес не само в американската външна политика да се върне "глобалното влияние на моралния лидер" вместа "глобалната сила на световния жандарм". Интересът на Евросъюза и на демокрацията в света е много ясен - демокрация преди всичко в САЩ. А тя , демокрацията, има на това точно място, в това точно време, некои проблеми...

4 коментара:

Анонимен каза...

Завиждам ти, имаш доста бели ядове: загрижила си се за свободата в... Америка, а пък тук сякаш не забелязваш какво става?! Май и ти живееш на някаква друга планета или поне държава. Не се учудвам тогава защо Жан те е турил в кабинета си навремето: мислил си е че умееш да манипулираш простолюдното природонаселение у нас...

Анонимен каза...

Тук вече има кратък репортаж т протеста днес, за съжаление още няма снимки...

http://bulgaria.indymedia.org/newswire/display/22161/index.php

Unknown каза...

@ анонимен

Не можеш ли да четеш, или какво? Казах че пиша това, връщайки се от протеста У НАС, ПРЕД НАШАТА ВЛАСТ, под мотото "Свобода, а не страх".

Съновник каза...

Силните на деня винаги налагат някава цензура (поне доколкото могат) в медиите. Така си е било така и ще бъде