неделя, 8 януари 2012 г.

Азовостта на азестия Аз. Всякакви сходства с Него не са случайни


Помпиера-слънце
Николай Василев е сложна личност. Беше кой ли не. Син на комунистическия висш функционер Кирил Василев. Свидетел по делото на Тодор Живков като получил апартамент с негов подпис. Един от четиримата преподаватели в Софийския университет, които на партийната конференция в университета през 1987 г. остро критикуваха управлението, заради което бяха изключени от БКП и уволнени от универститета. Идеолог на Гражданския съд срещу Живков през 1990-91 г. Един от идеолозите и лидерите на АСО - Алтернативно социалистическо обединение, което бе първата официална фракция в БКП, обявена в началото на 1990 г. Лидер на АСП - Алтернативната социалистическа партия, образувана на база отцепилите се от БКП членове на АСО, които бързо еволюираха от социализма с човешко лице към неолиберализма. Като лидер на АСП бе избран за вицепремиер и министър на образованието в кабинета на СДС на Филип Димитров през 1992 г. Близкият му по АСП Асен Мичковски, шеф на бюджетната комисия в парламента през 1992-1994 г., стана нарицателно име за корумпиран депутат и днес е от бг милионерите. Както и други видни АСеПейци като Валентин Карабашев, и Илиан Шотлеков. За чест на Николай Василев ще кажа, че какъвто беден университетски преподавател си влезе в политиката, такъв си и излезе. Може би и затова сега не е политик. И не е десен. И не е либерал.

Както и да е. Независимо от това, че смятам идеологическите и политически движения на професора в последните 20 години за вид политически гюбек/чалга, не мога да не оценя фейлетона му "Азовостта на азестия Аз" във в.Сега:
Азовостта на азестия Аз
(Театрализирана стенограма)

ПРЕЛЮДИЯ

Група министри с маркови дрехи
чудни, прекрасни възхвали поемнат,
тихо нагазят килими червени
и при юнак Бойко дойдат, та седнат.

ЗАВРЪЗКА

БОЙКО БОРИСОВ: Аз определям заседанията на Министерския съвет. Аз откривам Министерския съвет и аз го закривам. Аз закривам всичко, което аз закривам. Аз ви викнах тук, за да вземете решенията, които аз съм взел. Само аз оценявам собствените си министри и само аз оценявам собственото си Аз.

СИМЕОН ДЯНКОВ: Удивително!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз съм тенисист №1 на Рило-Родопския масив. Аз Новак Джокович с вързана лява ръка ще го бия. Аз Рафаел Надал с отрязан десен крак ще го хвърля в тъча. Аз съм футболист №1 на Средногорското Подбалкание. Аз на Митко Бербатов със запушени уши ще му тегля шута. Аз на Барселона с два леви крака ще им вкарам 8 гола.

СВИЛЕН НЕЙКОВ: Прекрасно!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз на мойте амсалаци от ГЕРБ съм им казал, че аз съм им Господа, да нямат друг Господ освен мен. Аз на мойте льохмани от ГЕРБ съм им казал, че Цецо е моят пророк, да нямат друг пророк освен Цецо.

ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ: Великолепно!

БОЙКО БОРИСОВ: На ония протестиращи неблагодарници от лошия български мат'риал аз им строя спортните зали, аз им правя магистралите, аз им режа лентичките. Аз им давам заплатите и пенсиите от собствения си джоб. Аз им плащам болничните, аз им гарантирам погребалните.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Титанично!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз съм почетен художник №1 на почитаемата южнокарпатска художественост. Аз от сън да ме вдигнеш, на Рембранд му скривам палитрата, а Ботичели на фльонга - в малкото джобче.

ВЕЖДИ РАШИДОВ: Страхотно!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз викам на Европа, ай стига папали, я да си резнат заплатите и пенсиите като нашите, та да се извисят до нашия просперитет.

ТОТЮ МЛАДЕНОВ: Неотразимо!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз реших Европейският съюз да има обща полиция, обща армия, общ прокурор, общ бюджет, обща банка, обща кръчма, общи олигарси, общи далавери, обща мафия, общ синдикат на мутрите.

НИКОЛАЙ МЛАДЕНОВ: Възхитително!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз смятам Земята да има обща партия ГЕРБ, общ водопровод от Северна Америка през Европа и Азия до Австралия и базата на Софийския университет в Антарктида и всички да пият тройно преварена вода. Аз мисля 42-ри паралел да смени мястото си с Индийския океан, а нулевият меридиан да бъде прехвърлен от Гринуич към Банкя.

НОНА КАРАДЖОВА: Уау! И трижди уау!

БОЙКО БОРИСОВ: След Земята аз мисля и Космоса да оправя. Съзвездието Голямата мечка ще го преименувам на Големия Бате Бойко. Без разрешение никакви протуберанси. Аз като светя, скоростта на моята светлина да е поне 400 000 километра в секунда при температура 319 по Фаренхайт.

ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Сногсшибательно!

БОЙКО БОРИСОВ: Аз ще асфалтирам Млечния път. Аз ще подредя галактиките по диагонал. Аз ще обърна луната с опакото към северния полюс.

СТЕФАН КОНСТАНТИНОВ: Умопомрачително!

РАЗВРЪЗКА

Група медицински лица с бели престилки,
чудни, прекрасни, диагноза поемнат,
тихо нагазят килими червени,
на юнак Бойко усмирителна риза наденват.

Няма коментари: